Saturday, October 27, 2007

织云潮剧团与我

能够和自己喜欢的潮剧演员近距离的接触,让我感到无比的兴奋。

2007年10月7日, 我决定再去看织云潮剧团的演出, 因为农历八月二十七和二十八是该团在新加坡的最后演出, 错过这机会, 就要等到明年了。

由于农历八月二十七是礼拜天,我用过晚餐后便搭地铁到大巴窑的修德善堂去。当晚织云潮剧团演出陈琳救主, 这是我第二次看该团演出此戏。 上次在义顺演出时,用的戏名是 狸猫换太子。到了善堂时, 戏还没开罗。我看到那位演花脸的泰国乌净演员正在台下,然后走去善堂。于是我便跟着去,找机会认识他。原来他叫亚达, 过后他邀请我到后台去。我看了一会儿的戏, 就壮胆去后台找演员。戏班的后台东西很多。 首先看到亚兴,便和他打个招呼,让后找接机和泰国小生拍照,知道她叫亚云。也和该团的花旦兼乌衫温赛真拍照, 当然少不了和亚达一起拍照。我也把和泰国著名小生陈嫦娥的合拍照片与他们分享 。 他们是泰国人,当然认识泰国著名小生陈嫦娥。


Ya Yun and I

Wen Sai Zhen and I

本来以为今天是最后一天看织云潮剧团的演出, 但是由于亚达借我的相机看照片时,知道他很喜欢自己的照型, 所以我决定隔天再来, 送他们一些照片。2007年10月8日下午, 我赶紧把一些照片拿去冲洗, 准备晚上拿去分给演员们。当晚下着细雨, 但我还是照去不误, 因为这是演员们在新加坡的最后一天。当晚,织云潮剧团演出包公会李后。赶到时, 看到饰演包公的老生钟喜坤, 正在与饰演李后的乌杉温赛真在演对手戏。 因为下雨的关系, 戏台前挤满人, 我只好走去后台找演员。第一个看到是小生亚云, 正有两个戏迷围着她。我把照片交给她, 看得出她很开心。 过后我和亚兴交谈, 并把照片交给他。 原来他在加入织云之前是在中玉楼春潮剧团演出。亚兴是新加坡人, 它告诉我加入织云雨有四年。他盛情邀请我去马来西亚柔佛洲看他们演出,我说不大方便。看到时他会打手机给我吗!。

Ya Da and I

台前正是包公和李后在演对手戏, 我也小声的帮腔, 哼着我熟悉的唱段, 饰演包公的钟喜坤听到, 把头往后看, 显然有点惊讶。好不容易等到了包公和李后唱完他门的戏。 老生钟喜坤在休息时, 我把照片交给他, 看得出他很兴奋, 还问我在那里拍的。 我也把照片交给花旦兼乌衫温赛真, 并和她交谈了一下。坐在一旁的演员也有兴趣欣赏照片, 我向她说因为和她不熟, 没冲洗照片给她。过后知道她叫亚珍。

Ya Da and I

亚达终于出现了,我把照片交给他, 然后就站在虎度们看戏。亚云一看到我便微笑。过后, 我向温赛真, 亚大, 亚兴和其他演员道别。走到台下, 天空依然下着毛毛雨, 我向在台上的亚云挥手道别, 不知她有没有看到我。我抱着很兴奋的心情回家, 还把事情的经过与老婆分享。

Labels:

5 Comments:

At 10:46 AM , Blogger A.C. said...

What is Zhi Yun's yearly performance schedule like? I've always want to watch them but then they don't quite seemed to perform near my place..

 
At 9:40 PM , Blogger Chai Soon 才顺 said...

Each year, the troupe comes to Singapore sometime in the middle of lunar six month and performs 4 days at the temple along Yishun Avenue 7, near Chong Fu Primary School. On 26th and 27th day of lunar 7th month, the troupe performs 2 nights at Lor 1, Blk 127 market. On the 22nd and 23rd day of lunar 8th month, the show is at Paya Lebar Koo Chai Pa. The troupe stages the last 2 days of performance at Xiu De Temple, Toa Payoh, on the 27th and 28th day of lunar 8th month. Hope this helps. I am very sure the slots at Yishun and Lor I Toa Payoh market are fixed.

 
At 3:02 PM , Blogger Shao Hongxi, Singapore said...

You are cordially invited to vist my newly launched blog at: http://cantonoperaspore.blogspot.com.
You are welcomed to comment and help me with any suggestion for improvements, any inputs of opera video, discussion, materials, etc. I would appreciate your help so that more can be shared with many like-minded people around the world. Thanks. Hongxi, Singapore

 
At 3:07 PM , Blogger Shao Hongxi, Singapore said...

Welcome to the fascinating dramas, the absorbing stories, the dazzling customes, the enchanting melodies, the captivating movements, the peotic lyrics of Cantonese Opera. Enjoy while enhancing our appreciation and promoting the passion for this refined classical form of performing arts that are well-known worldwide with Chinese communities.
at: http://cantonoperaspore.blogspot.com. Hongxi Singapore

 
At 12:09 PM , Blogger Chai Soon 才顺 said...

Hi hongxi, nice to know that there is an another opera blog. Tks for sharing.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home